Ragnar Collections kunsture

ART TEMPUS // Montblanc i verdensklasse

Med navne som danske Per Kirkeby og engelske Ian McKeever er ART TEMPUS kunsture i verdensklasse! Der er tale om at kunstnerne hver især har lavet 10 unika kunstværker på urskiverne til Montblanc-ure. Et dekadent og luksuriøst samleobjekt for dem, der har en stor forkærlighed for kunst og ure.

Ideen opstod i Berlin i en brandert..

..Og det er ikke løgn! Ideen om at udgive en serie kunsture kom til Alice og Steen, da de havde gennemtravet kunstmessen i Berlin og sad på den berømte Paris Bar med gode venner, kunstnere og gallerister. Over god mad og rigeligt med vin blev der talt om lidt af hvert. Steen kunne se det hele for sig – at kombinere sin passion med sin hobby. Der skulle dog gå 3 år førend, det blev en realitet. Men det var hele ventetiden værd, og det er med stolthed, at Per Kirkeby og Ian McKeever indtil videre har været en del af RAGNAR Collections og ART TEMPUS.

Montblanc – nøje udvalgt til projektet..

Det er langt fra tilfældigt, at Montblanc blev valgt som det urmærke, der skulle prydes med ART TEMPUS.

Montblanc har gennem mange år været dybt involveret i kunst og kultur – og har med mange tiltag været mæcen for kunst i utroligt mange retninger. Eksempelvis erhverver ”The Montblanc Cultural Foundation” kunstværker, der efterfølgende udstilles i ”The Montblanc Gallery” og i virksomheden til medarbejdernes fornøjelse.

Per Kirkeby på 7,065 cm2

Da Per Kirkeby blev præsenteret for ideen om at lave et miniature kunstværk på en urskive, var han straks med på ideen. Hver gang han tegner eller maler, slår han en cirkel om de centrale eller særligt betydningsfulde elementer, hvorfor den runde urskive var særdeles tiltalende.

Uret er et Montblanc, kunsten på skiven er lavet af Per Kirkeby, og konceptet er skabt af Steen Ragnar og er en del af RAGNAR COLLECTIONS. Kom ind og se de verdenskendte og kunstneriske blyantsstreger!

Ian McKeever – fra transparent til solid

Ian McKeever om udgivelsen af et RAGNAR Collections kunstur:

”It’s usual to assume that such areas as form, space, line and colour are the main concerns of the painter, however time is equally important. So to paint a very small painting for what is a ’time mashine’ is an intriguing challenge. I usually paint by building up transparent layers of colour, but because time itself is so multi-layered and also somehow transparent, it seemed more appropriate to work with solid forms. Also, as the watches have no dials it seemed important to place something on the face of the watch which might act as a reference point, make ’time’ more concrete.”